вівторок, 13 лютого 2024 р.

Ремонт чи купити новий склоочисник - електродвигун з редуктором 96303118 - погано тре?

 Склоочисник Ланос 96303118 - двигун погано крутить - ремонт

склоочисник двигун ланос
Склоочисник двигун

Чому двірники погано ковзають по склу

Причиною виявилось мастило в редукторі, яке перетворилось на скам'янілу смолу. Відповідно шестерні, а їх 3 од. майже не провертались. Варто зазначити, що двигун висить біля бачку охолоджуючої рідини, а це робоча температура двигуна склоочисника +- 100 градусів в літню спеку. Щітки взимку (а смола ще більше дубіла) майже не обертались, один оберт на хвилину. Небезпека руху, так їздити не вийде. Одним словом мастило яке повинно змащувати редукторні шестерні засохло.

Ремонт двигуна приводу склоочисників

Ремонт не складний, проте кропіткий, багато часу займає вимити від густого мастила нутрощі. Першою чергою потрібно зняти електродвигун з Ланоса. Попередньо зняти ліву декоративну пластикову панель під двірниками. Також лівий двірник. Але якщо не ремонтувати, як альтернатива можна купити (800 грн) новий китайський двигун на 1-2 роки може й вистачить.

Скільки коштує ремонт склоочисника?

Як що своїми руками, то потрібно докупити нове мастило. Ціна 80 грн, але звісно більша його частина залишиться на майбутні ремонти будь чого. Я купив Юко екстра літол-24. Справді якісне, і сподіваюсь з часом не висохне.
yuko litol24 extra parametry

Юко мастило літол 24 екстра

Також знадобиться 200 мл бензину або керосину для змиви старого мастила. Кілька ганчірок, інструмент автомобільний. Ціна ремонту копійчана.

Важливо:

При демонтажі двигуна з автомобіля, трапецію силою зкинути з кульки кривошипу викруткою. Вставляти викрутку між планкою яка на редукторі та між самою трапецією. Назад вставити буде важче, проте я використав великий накидний ключ як важель і трапеція сіла на місце. Опором для накидання трапеції на кулю редуктора буде верхній отвір (прямокутний) в кузові над нею.

Розбір редуктора склоочисника Ланос

Розкрутив кілька болтів на кришці редуктора, а далі витягнути шестерні і вимити від брудного мастила зі смоли. Так виглядає чистий корпус редуктора. Шестерні не можливо переплутати, вони мають різні нахили різі. Тому встануть при збірці тільки на свої правильні місця. На двох маленьких є шайби під кришкою.
Ланос редуктор склоочисника

Електродвигун склоочисника

Сюди краще було б не лізти, проте я розкрутив два гвинти і витягнув якір. Сам склоочисник виготовлений в якісь не знайомій мені країні, якої вже і немає. Як що країни не існує, то і напис здерти потрібно. Тепер цей механізм виготовлений в Україні.
вироблено в Україні

Редуктор притягується до двигуна болтами з гайками, які вставляються з боків і нічим не тримаються. Я  при збірці використав магніт як тримач, до моменту затяжки болта. На цьому фото видно по центру корпусу прямокутний отвір для квадратної гайки.

В двигуні є три електрощітки, які потрібно умудритись відтягнути при всуванні якоря електромотору. Я скористався гаком і через той маленький прямокутний отвір для гайки відтягував по черзі щітки за хвіст (припаяний мідний дріт). Не зручно, проте можливо.

Єдиним відкриттям розбору самого електродвигуна виявилось повна відсутність змазки на нижній втулці якоря. Слідів зносу не було. А так можна було і не розбирати. Головне це редуктор і його мастило. Для профілактики боковиною від сірників почистив до блиску мідний колектор якоря, для кращого контакту. Обережно: мастило не повинно потрапити на мідний ротор.
Електродвигун 96303118 очисник скла Ланос
Місця гайок на заводі просто заклеювали папером, я же промастив поверху герметиком.

Змащення очисника скла

Останнім етапом змащення втулок двигуна, шестерні редуктора і прикрутити кришку. Під кришкою прокладка, її просто знежирити і замастити герметиком, типу обтерти пальці і все затягнути гвинти. Мотор з редуктором готовий для встановлення.

Важливо:

Перед розбором бажано все фотографувати на камеру щоб не загубити дрібні деталі і запам'ятати положення кульки кривошипу на планці. Я викруткою продряпав мітку на рамці.

Проте все одно помилився на один крок, при старті двірники замість руху вверх, спочатку на 1 см смикаються до низу і тільки потім труть верх і назад. Доведеться зняти верхню пластикову панель і висмикнути трапецію, щоб прямо на машині перекинути на одну поділку планку кривошипу.

Змащення трапеції теж необхідно. Знімати важелі трапеції не рекомендую, потім не вставити назад без розбірки. Я прямо на машині викруткою підсмикнув гумовий пильник і з балончика через трубку літієвим мастилом впорскував як міг на кульки. До змащення дуже важко крутилось, після стало легко. Одна пластикова шарова на трапеції лопнула, проте продовжує справна працювати.

Заробіток

Після ремонту склоочисника я заощадив десь 1000 грн, а значить заробив, плюс впевнений в якісному мастилі, та й зберіг природу відмовившись від нового виробництва деталі, еке забруднює природне середовище. А ще не дав китайцям гроші на зброю.

Результат рішення проблеми з очисником скла

Я підозрював що запрацює як новий, проте що так потужно і не думав. Зараз це "мерседес", швидко піднімає щітку, навіть звук роботи змінився на потужне легке муркотіння. А до ремонту це було завивання. Ідеально.

Немає коментарів:

Дописати коментар